Image

Безболезнено и безпроблемно хирургично лечение

Екстракция на зъб

Екстракцията представлява изваждане на зъба от устата. Извършва се по различни показания, най-често поради много напреднал кариозен процес, който е разрушил прекалено много зъбни структури и неговото възстановяване става невъзможно. Процедурата се извършва под упойка. При сериозни възпаления може да се наложи и предписването на антибиотици и обезболяващи за няколко дни.
Image
Съвети след вадене на зъб
Необходимо е да стискате в продължение на 15 минути марличката, която стоматологът е поставил в устата Ви. Не изплювайте, изплаквайте и пийте внимателно през следващите 24 часа. Ако пушите, моля не го правете за 24 часа до 48 часа. Опитайте се да останете с вдигната глава щом се приберете в къщи. Добре е след изваждането на зъба да се приберете и да си починете. Не правете силови упражнения и не натоварвайте сърдечно-съдовата система. Ако са Ви предписани обезболяващи лекарства, следвайте внимателно инструкциите и ако е необходимо не шофирайте. След изваждането на зъба може да се наблюдава посиняване или подуване, затова препоръчваме лед. Ако имате постоянна или увеличаваща се болка, непременно ни потърсете. Знаем, че ваденето на зъб не е най–хубавото нещо, което може да Ви се случи. Затова сме готови да отговорим на всички Ваши въпроси и притеснения. Обадете се винаги когато почувствате нужда от съвет.

Лечение на зъбен абсцес

Абсцесът представлява ограничена кухина изпълнена с гной. Състоянието е силно болезнено. Понякога след излизането на гнойта в меките тъкани болката намалява, но това не означава че инфекцията е преминала.
Image
Когато инфекцията, обхванала зъбната пулпа, се разрасне, бактериите могат да навлязат в костта през кореновите канали и да предизвикат появата на абсцес в меките тъкани около зъба. Инфекцията може да се развие и от дълбоки пародонтални джобове (венеца около зъба), тогава се образува пародонтален абсцес.За лечението на абсцеса е необходимо да се направи инцизия (срязване на абсцеса) и да се постави дренаж (гумени или марлени ленти) на мястото на инцизията за да се осигури изход на гнойта. Тези манипулации се извършват след поставяне на упойка, но понякога не може да се постигне пълно обезболяване, защото развилата се инфекция пречи на действието на анестетика. Когато се налага вашият зъболекар може да предпише и антибиотична терапия за определен срок според тежестта на инфекцията.

Зъбни импланти

Зъбният имплант е титаниев елемент, който се поставя посредством хирургична операция в костта на челюстта с цел да замести корен на липсващ зъб. Имплантът поддържа дентални протезни конструкции в т.ч. зъбни корони, зъбни мостове, зъбни протези.
Image
Успешното поставяне и прирастване на зъбния имплант зависи от здравословното състояние на съответния човек, приеманите лекарствата, влияещи на процеса на осеоинтеграция и състоянието на тъканите в устата – костната и гингивата. Зъболекарят преценява натоварването, което зъбният имплант и протезната конструкция трябва да носят при нормална употреба. Планирането на броя и мястото на поставянето на денталните импланти е от ключово значение за дългосрочното използване на зъбните импланти и протезните конструкции, тъй като биомеханичните сили и натоварване по време на дъвчене са значителни. Предпоставка за успешна остеоинтеграция е наличието на здрава кост и здрави венци. Тъй като и двете могат да атрофират след изваждането на зъб, понякога може да се наложи предварителна подготовка, като повдигане на синусите и присаждане на кост с цел възстановяване на алвеоларния гребен.